Alla inlägg den 25 januari 2010

Av Ylva - 25 januari 2010 15:16

 

Det här med vikten. Fy faen, vad man får kämpa för ETT gram neråt!    

Men det är min själ inte så svårt att gå UPP ett gram!

 

Jag kastar snart ut min våg genom fönstret, UTAN att öppna det!    

 

Jag har kämpat med vikten - ca 20 kg övervikt - i lite mer än 3 år. Motion har varit en viktig del hela tiden.

Det har då varit promenader och motionscykling.

 

Jag har gått som en galning, fram och tillbaka på vår väg. Ibland 4 km, ibland 2 km. Men då har det ofta varit powerwalk. Snart finns det ett Ylva-spår, minsann!   

 

Sen har jag cyklat, så jag nästan svimmat! Inte en HALV timma...nej, nej, utan MINST 1 ½ timma åt gången. Och sen har jag nästan krupit in i duschen med träningskläder på, för att få det kallt.   

 

Men nu jävlar, vet Ni! Så har jag faktiskt gått NER dryga 4 kg sen den 3:e januari. Bra va´?   

 

Dricker Naturdiet. Visst har jag varit i kylen på natten och ätit ibland.   

 

Men det är stopp med det nu!

 

Jag har nämligen köpt en talande Cola-burk! Jaa, det är sant!

 

Min sambo spelade in ett meddelande på den och satte in i kylen för två dagar sen.

 

Vi har den inte aktiverad på dagen, då jag är ensam hemma. För på dagarna klarar jag mig.

 

Ofta har jag varit sovande eller halvsovande, när jag gått till kylen.

 

men nu har jag registrerat att min sambo kan HÖRA om jag öppnar kylen på natten!

 

För Cola-burken är minsann inte tyst!     

Den börjar hålla låda, så fort jag öppnar dörren. Och den håller på att tjata samma meddelande, så länge den får ljus på sig.

 

I kväll ska jag lägga in min sambos kakor i kylen. För dom har jag varit på i natt.

 

Kommer våg-jäveln bara ner UNDER 80-strecket, så kommer jag att känna att jag är på väg neråt.   

 

Fler än jag som känner sig frustrerad över vikten? Skriv gärna och berätta, vetja!

 

Må väl därute!

 

Tjingeling!

Av Ylva - 25 januari 2010 06:56

 

Fy fanken vad jag har haft ont av artriten, nu när det varit så kallt!

Mina händer är speciellt utsatta.

 

Så jag har sovit i ett underställ av fleece, fluffiga sockar och fluffiga vantar. Fattades bara halsduk och mössa! Jo, jag hade även ett duntäcke och en tjock fleecefilt på mig.

Ändå frös jag!

Det var besvärligt att läsa, för det var svårt att vända blad med vantar på.

Men det gick.

 

Det konstiga var, att det var under den perioden som jag kunde motionera mycket, som jag frös så.

 

Sen fick jag blåsor på tre tår, på vänster fot. Har Hallux Valgus på båda fötterna. Dvs att mina tår ligger över varandra och att jag går på utsidan av fötterna.

 

Så jag fick sluta att motionera. La om mina tår, så dom ser mumifierade ut nu.

 

Nu, när jag INTE motionerar, så fryser jag inte! Jag sover i vanlig pyjamas och ett täcke. Skumt!

 

Det kanske inte är så nyttigt att motionera ändå? *ler*

 

Jag ska snart börja igen. Kanske idag. Men det blir bara några gånger per vecka och kanske 4 km istället för 9 km.

 

När det kommer till motion, gäller det allt eller inget. Jag har ingen gråzon där. Jag går alltid med stavar, annars ligger jag i diket och sprattlar! Har ju SÅ kasst balanssinne.

 

Men vad kul det hade sett ut!

 

En vit elefant, sprattlandes i diket! Hahaha....

 

Må väl därute!

 

Tjingeling!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards