Direktlänk till inlägg 14 december 2010

Stavgång utan problem!

Av Ylva - 14 december 2010 20:13

Ja, det BLEV stavgång idag.

Men i morse visade termometern på ca -6 grader.

Dock, när jag gick ut, visade den på -13,6 grader. Brrrr...


Men jag pälsade på mig och gick i alla fall.


Det blev en sträcka på 7,2 km på 1 timma och 48 minuter. Det var kyligt, men inte kallt.


Termometern stod på -14,7 grader när jag kom hem.


Jag fick knappt av mig öronmuffarna, för de hade frusit fast i håret! Stora isklumpar hade jag där! Har ju relativt långt hår nu.


Men när jag kom in, började jag att frysa som fanken.


Av med kläder och på med nya. kaffe i strupen och två bananer. Sen gick jag och la mig under ett täcke, en tjock fleecefilt och ett duntäcke. Med kläderna och "muffeltofflorna" på. Och som pricken över i - tog jag på mig ett par mjuka, fluffiga vantar!


Ikväll har jag sytt upp byxor till min sambo och sytt stödsömmar på några av mina leggings.


Efter middagen sov jag en stund till. Det var gött!


Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva - 1 mars 2011 08:32

Nu har jag varit sjuk så länge, att jag inte minns hur det är att "bara" ha artrit. De senaste 2 veckorna har varit hemska! Men jag var hos min reumatolog förra måndagen. Akut, för jag hade en så himmelens smärta! Då gav han mig ytt...

Av Ylva - 22 februari 2011 15:22

Nu har den jävla artriten förbaske mig tagit sin boning i min kropp ordentligt! Det är så pass illa, att min kära Reumatolog också går bet. Och när HAN gör det, är det illa! Artriten har satt sig i båda armarna och vidare ner i händer...

Av Ylva - 15 februari 2011 04:44

    Den 5/2 2011 föddes lilla Linnea med ett akut kejsarsnitt. SKÅL!   Och grattis till Mor och dotter!   Det som inte var bra, är att hon då föddes två månader för tidigt. Hon ligger i kuvös men slipper slangar nu och kan vara ute lite mer. ...

Av Ylva - 16 januari 2011 21:07

Tidigare har jag berättat om en ragdoll-kattunge, som jag tänkte döpa till Bamse. Bamse för att det är en hane och blir stor när han är kastrerad. Men jag har ombestämt mig om namnet. Jag kände att det inte var rätt namn på en katt. Det hö...

Av Ylva - 15 januari 2011 19:47

Nu finns det inga fler ursäkter för att inte ta en promenad! Vi köpte ett promenadband förrförra veckan. Och jag har promenerat varje dag utom igår, för då hade jag ont i ryggen och låg hela dagen. De första gångerna körde jag på halva f...

Ovido - Quiz & Flashcards