Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Ofödda katten Bamse blir/är en Ragdoll

Av Ylva - 21 december 2010 18:46



I lördags var vi i Sandviken och tittade på kattungar hos Veroniqa. Hon har egen uppfödning av kattrasen Ragdoll. HUR mysiga och lata som helst!


Till Veroniqas hemsida för Ragdolls: Vallhovstassens Ragdoll


Men alla ungar var tingade utom en hona. Hon var jättesöt, hon med. Men min sambo vill ha en hane som vi kan snipsa nötterna av sen. För då blir dom större - katterna alltså, inte nötterna.

Honorna är lite smala och smidiga. En kastrerad hane kan väga omkring 9 kg!

Så det blir lite att bära runt på.


Kruxet är, att Bamse inte är FÖDD än!    Det väntas en kull till omkring den 13:e januari. Och vi är dom första som får välja!


Min sambo har valt kön och teckning. Han vill att teckningen ska vara brun colorpoint. Men jag tycker det är snyggt med blå colorpoint också. Så istället fick jag bestämma namnet. Så, eftersom han blir en stor katt, tyckte jag att Bamse är/blir passande.


Nu, när vi har bestämt oss för katt, känns det som om man är gravid! Kul känsla!


Mycket ska ordnas sen. Men kattungen ska ju bo med sin mamma i 12 veckor innan vi kan få hem den.

Dock måste vi skaffa 2 toaletter med tak, klösträd, mysplatser och försäkra den förstås. Ja, uppfostran lär jag sköta eftersom jag är hemma så gott som alltid.


Igår var jag och besiktade bilen. Det är som att gå till tandläkaren! Lika nervös! Men den gick igenom. *Puuh*


Vi har fått rätt mycket snö, nu. Men vi har ändå mest kallt. Omkring -20 grader om nätterna.


Julklapparna är färdiga! Det var länge sen jag var ute i god tid! Och det mesta av julmaten har jag handlat hem.


I morgon ska jag ÄNTLIGEN till mag- och tarm-enheten på sjukhuset för magen! Hoppas att dom kan hjälpa mig. Jag tycker, att kan dom byta hjärta på folk, kan dom väl fixa så att min magsäck inte sitter i kläm hela tiden?


Jag tror att det är därifrån som min kroniska feber kommer från. För nu är det för jävla jobbigt!


Återkommer i morgon om hur det har gått.


Tjingeling!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva - 1 mars 2011 08:32

Nu har jag varit sjuk så länge, att jag inte minns hur det är att "bara" ha artrit. De senaste 2 veckorna har varit hemska! Men jag var hos min reumatolog förra måndagen. Akut, för jag hade en så himmelens smärta! Då gav han mig ytt...

Av Ylva - 22 februari 2011 15:22

Nu har den jävla artriten förbaske mig tagit sin boning i min kropp ordentligt! Det är så pass illa, att min kära Reumatolog också går bet. Och när HAN gör det, är det illa! Artriten har satt sig i båda armarna och vidare ner i händer...

Av Ylva - 15 februari 2011 04:44

    Den 5/2 2011 föddes lilla Linnea med ett akut kejsarsnitt. SKÅL!   Och grattis till Mor och dotter!   Det som inte var bra, är att hon då föddes två månader för tidigt. Hon ligger i kuvös men slipper slangar nu och kan vara ute lite mer. ...

Av Ylva - 16 januari 2011 21:07

Tidigare har jag berättat om en ragdoll-kattunge, som jag tänkte döpa till Bamse. Bamse för att det är en hane och blir stor när han är kastrerad. Men jag har ombestämt mig om namnet. Jag kände att det inte var rätt namn på en katt. Det hö...

Av Ylva - 15 januari 2011 19:47

Nu finns det inga fler ursäkter för att inte ta en promenad! Vi köpte ett promenadband förrförra veckan. Och jag har promenerat varje dag utom igår, för då hade jag ont i ryggen och låg hela dagen. De första gångerna körde jag på halva f...

Ovido - Quiz & Flashcards