Direktlänk till inlägg 8 januari 2011

Laxeringsdags. Dag 1, 2 Januari

Av Ylva - 8 januari 2011 11:14


Då var det laxeringsdags! Detta för att jag ska tjocktarmsröntgas i morgon (måndag).


Den första dosen skulle jag ta mellan 6-8 på morgonen. Men jag var redan vaken vid 5.

Så jag gjorde som där stod; drick 2 glas klar dryck innan du tar laxermedlet. Klar dryck innebar också juice utan fruktkött.

Sedan blandade jag en av laxerflaskorna i ett halvt glas vatten. Drack. FY FAN VAD DET SMAKADE SKIT!!

Snabbt under kranen med glaset och drack som fanken. Puuh, en dos gjord.


Sedan var det bara att vänta på resultat.


När en timma hade gått trodde jag inte att det verkade på mig.


Men efter TVÅ timmar satte det igång! JÖSSES, vad jag fick sitta på dass. Men det varade bara i ca 3 timmar, sen blev det lugnt i magen igen.


På kvällen var det dags för nästa dos kl 17. Men då hade jag radat upp vattenglas på diskbänken. Så jag halsade först två glas vatten och sen laxermedlet. Snabb som en vessla drack jag ytterligare tre glas vatten!


Och efter ca två timmar var det dags igen. Den dagen var jag nog mer på dass än någon annanstans.


Jag skulle också dricka MINST tre liter vätska utöver allt annat. Då valde jag juice. Den dagen drack jag 5 ½ liter juice!

Torr i munnen blev man så tungan klibbade. Det var för att laxermedlet tog allt vatten från kroppen.


Men på natten kunde jag sova. Kände mig lätt och behaglig över att inte ha något i magen. Och jag var inte hungrig en enda gång under hela dagen!


Jag dricker fortfarande mycket juice.


Skriver mer om dag 2 senare. Så titta gärna in här! Du är välkommen!


Tjingeling!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva - 1 mars 2011 08:32

Nu har jag varit sjuk så länge, att jag inte minns hur det är att "bara" ha artrit. De senaste 2 veckorna har varit hemska! Men jag var hos min reumatolog förra måndagen. Akut, för jag hade en så himmelens smärta! Då gav han mig ytt...

Av Ylva - 22 februari 2011 15:22

Nu har den jävla artriten förbaske mig tagit sin boning i min kropp ordentligt! Det är så pass illa, att min kära Reumatolog också går bet. Och när HAN gör det, är det illa! Artriten har satt sig i båda armarna och vidare ner i händer...

Av Ylva - 15 februari 2011 04:44

    Den 5/2 2011 föddes lilla Linnea med ett akut kejsarsnitt. SKÅL!   Och grattis till Mor och dotter!   Det som inte var bra, är att hon då föddes två månader för tidigt. Hon ligger i kuvös men slipper slangar nu och kan vara ute lite mer. ...

Av Ylva - 16 januari 2011 21:07

Tidigare har jag berättat om en ragdoll-kattunge, som jag tänkte döpa till Bamse. Bamse för att det är en hane och blir stor när han är kastrerad. Men jag har ombestämt mig om namnet. Jag kände att det inte var rätt namn på en katt. Det hö...

Av Ylva - 15 januari 2011 19:47

Nu finns det inga fler ursäkter för att inte ta en promenad! Vi köpte ett promenadband förrförra veckan. Och jag har promenerat varje dag utom igår, för då hade jag ont i ryggen och låg hela dagen. De första gångerna körde jag på halva f...

Ovido - Quiz & Flashcards