Alla inlägg den 16 januari 2011

Av Ylva - 16 januari 2011 21:07



Tidigare har jag berättat om en ragdoll-kattunge, som jag tänkte döpa till Bamse. Bamse för att det är en hane och blir stor när han är kastrerad.


Men jag har ombestämt mig om namnet. Jag kände att det inte var rätt namn på en katt. Det hör mer hemma på de lurviga hundarna med blå tunga.


Så en kväll när vi satt och tittade på TV - en film - var det någon där som kallade på "Elliott".


Jaa, sa jag, där har vi det! Vår hane ska heta Elliott - SIR Elliott. Men kallas för Elliott.


I dag ringde Veroniqa, Ragdoll-uppfödaren och berättade att hon som ville ha en hane från henne, hade redan skaffat sig en annan hane!

OJ, vad jag blev glad! Det är och känns som om man ska få hem en liten igen.


Titta in på Veroniqas katt-hemsida. Den är mycket bra gjord och många små missar att följa från liten till stor.


Hemsidan är: S* Vallhovstassens Ragdoll


Jag har inte kunnat sova i natt. så kl 5,45 gick jag ner i källaren och gick på promenadbandet i 2 timmar. Sen en härlig dusch och i pyjamasen igen.

Och vidare ner i sängen. Det var gött!


Jo, bilder på Elliott kommer när Veroniqa har tagit foto.


Tjingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards