Direktlänk till inlägg 31 december 2010

Att banta är inte att "bara" att banta!

Av Ylva - 31 december 2010 14:40



Nu har jag försökt att banta -säger hellre viktreducera - i TRE långa år.

Hur jag än har gjort, så har jag gått ner ca 5 kg och sen fluffat upp till ursprunget igen.


I förra veckan mailade jag till Livsstilsmottagningen. De ska höra av sig efter helgerna. Jag hoppas VERKLIGEN att dom kan hjälpa mig med att lägga upp matschema och motionsschema.

Jag har inte råd att gå på gym. Vill inte det heller.

Tycker bättre om att promenera eller cykla på motionscykeln. Jag är VÄLDIGT sugen på ett löpband, som heter ATTRACT. Men även dom är ju dyra.


Vi ska ju köpa en dyr katt i april. Ja, jag kan ju lära katten att gå i koppel så vi går ut. Bra idé!


Julen bjöd inte på så mycket. Men vi firar inte speciellt. Lite julmat och lite paket, bara. Av min sambo fick jag 5 st pyjamasar - sliter många, för jag smörjer min psoriasis - och så fick jag 15 st blockljus! Har fått dille på blockljus!

Har alltid ljus tända dygnet runt. ett i köket och ett i öppna spisen uppe.

Ja, jag har sett till att inget kan hända!

Jag gav min sambo en snygg pilotjacka och dom klassiska kalsongerna. Han blev jätteglad!


Någon mer skidåkning har det inte blivit. Sambon har ju varit ledig i mellandagarna.


Dock har jag varit mycket sjuk i feber och magont. Mailade till min läkare och sa att jag inte orkar ha feber mer! har ju haft det sen i augusti! Likaså med magontet.


Jaja, man får väl hoppas på ett bättre år 2011.


Här kommer en bild från vintern i januari i år.


  


var det mycket snö här!

Och som jag härjade med snöslungan.

Nu har vi kanske 2 dm snö, men kallt. Har inte varit plusgrader sen den 17:e november här! Eller var det oktober?? Skit samma, men kallt är det.


GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA!


Tjingeling!

 
 
Ingen bild

carita

31 december 2010 15:49

Ja god fortsättning och ett Gott Nytt År.
Jag har inte heller firat jul så mycket jobbat 36 timmar fre-sön. Julia är i Thailand och har det gott kommer hem 10 jan. Jimmy var uppe en runda och fick klappar han har jobbat skit mycket eftersom han tar hand om snön och som sagt det har inte kommit lite här heller.
Ha det gott

 
Ingen bild

Ylva till Carita

1 januari 2011 07:21

Hej där!
God Fortsättning till Dig med!
Ja Du, har man stora ungar så blir det liksom inget med julen. Ska bli kul att bli Mormor så jag har någon att ge leksaker till som jag också kan leka med. :)
Coolt att vara i Thailand! Vi reser inte mycket, för vi lägger pengarna på motorcyklar istället.
I natt har det kommit ca 10-13 cm snö här. Tur man har snöslunga!
Har Dina kottar flyttat hemifrån än?
Hälsa dom så gott från mig.
Sköt om Er!
Tjingeling!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva - 1 mars 2011 08:32

Nu har jag varit sjuk så länge, att jag inte minns hur det är att "bara" ha artrit. De senaste 2 veckorna har varit hemska! Men jag var hos min reumatolog förra måndagen. Akut, för jag hade en så himmelens smärta! Då gav han mig ytt...

Av Ylva - 22 februari 2011 15:22

Nu har den jävla artriten förbaske mig tagit sin boning i min kropp ordentligt! Det är så pass illa, att min kära Reumatolog också går bet. Och när HAN gör det, är det illa! Artriten har satt sig i båda armarna och vidare ner i händer...

Av Ylva - 15 februari 2011 04:44

    Den 5/2 2011 föddes lilla Linnea med ett akut kejsarsnitt. SKÅL!   Och grattis till Mor och dotter!   Det som inte var bra, är att hon då föddes två månader för tidigt. Hon ligger i kuvös men slipper slangar nu och kan vara ute lite mer. ...

Av Ylva - 16 januari 2011 21:07

Tidigare har jag berättat om en ragdoll-kattunge, som jag tänkte döpa till Bamse. Bamse för att det är en hane och blir stor när han är kastrerad. Men jag har ombestämt mig om namnet. Jag kände att det inte var rätt namn på en katt. Det hö...

Av Ylva - 15 januari 2011 19:47

Nu finns det inga fler ursäkter för att inte ta en promenad! Vi köpte ett promenadband förrförra veckan. Och jag har promenerat varje dag utom igår, för då hade jag ont i ryggen och låg hela dagen. De första gångerna körde jag på halva f...

Ovido - Quiz & Flashcards