Alla inlägg den 2 december 2010

Av Ylva - 2 december 2010 18:32

I natt har vi haft -19 grader.   

Tänk att det är 38 grader mellan -19 och +19 grader, som vi oftast har på sommaren.

Man kan bli mörkrädd för mindre!   

 

Idag har jag minsann inte legat på sofflocket, inte!

 

Steg upp 9,40. Visste inte om jag skulle dra mig en timma till.   

Men, nej, jag hade annat att göra.

 

Som vanligt blev det kaffe vid datorn och tidningsläsning.      

 

Och sen skulle man bylsa på sig för jag skulle ut och gå.   

 

Det blev thermobyxor, en fleecetröja och min fleecejacka som är en varningsjacka.

Öronmuffar på och vantar.

 

Jag har en GPS-tracker, som visar var och hur man har gått/åkt och hur långt. Den har jag alltid som en morot. Annars är det nästan inget kul att gå.

 

Det var -17 grader när jag gick.

 

Kallt som fan om händerna! För stavarna står ute.

 

Men jag kom upp i värme rätt snart.

 

Var till min lägenhet och sen ner till affären och handlade mjölk och smör.

 

Rundan blev på 4,8 km.

 

Kaffe och lite mat när jag kom hem.

 

Började med att avfrosta frysarna. Det går ju bra nu när det är kallt. Lägger bara maten i kassar och sätter ut på farstubron.

 

I dag tänker jag bara klaga över att jag har så ont i händer och fingrar.

 

Ska ta mig en varm, skön dusch och sen hoppa i pyjamasen.

 

Och snart blir det ner under täckena.   

 

Ja, jag sover med pyjamas och mjukisstrumpor. Och ibland med mjukisvantar också!

Och så har jag ett vanligt täcke, en tjock, stor fleecefilt och ett duntäcke på mig om natten!

 

Oooh, så gott det är!

 

Men min man får nästan LETA upp mig på morgonen när det är kaffedags!   

 

Det var allt för idag.

 

Kanske intressantare i morgon...

 

Tjingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards