Alla inlägg under februari 2010

Av Ylva - 10 februari 2010 06:46


I förra veckan blev det mycket snöfall.

Det var både onsdag, torsdag och fredag.

 

Så det var bara för mig att ta ut snöslungan, tanka och starta.

 

Men först var jag tvungen att skrapa bort snön från bilen och husgrunderna.   

 

Det var jobbigt!

 

Sen drog jag igång snöslungan. Den startade direkt. Så blev det att

köra överallt och ingenstans på gården för att få bort snön.

 

Under tiden jag slungade, så föll snön.   

 

Alla dagarna snöade det under tiden.

 

På torsdagen, var det så ymnigt, att jag hade isklumpar i håret! Så jag fick skaka av mig och dra av klumparna innan jag gick in.

 

På fredagen var jag MÖR i kroppen! För maskinen jobbar ju inte helt själv. Man måste ju styra. Och jag är rätt kort, så jag har det lite extra svårt med det.

 

Varje gång tog det ca en timma att köra. Men det kändes som om jag kört en hel dag.

 

Händerna och ryggen fick stryk som fan.

 

Och idag är det dags igen att köra. *suck*

 

Måste tanka dunken först, så jag har bensin.

 

En gång, förra vintern, fick jag soppatorsk och ingen bensin hemma! Vart jag förbannad, eller??

 

Det blev rivstart med bilen och ner till macken då.

 

Nää, fy fan för idag! Jag vill helst lägga mig under täcket och vakna till våren!

 

Må väl därute!

 

Tjingeling!

Ovido - Quiz & Flashcards