Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Akut kejsarsnitt

Av Ylva - 15 februari 2011 04:44



Den 5/2 2011 föddes lilla Linnea med ett akut kejsarsnitt. SKÅL!   Och grattis till Mor och dotter!


Det som inte var bra, är att hon då föddes två månader för tidigt. Hon ligger i kuvös men slipper slangar nu och kan vara ute lite mer.


Min dotter har haft 7 helvetiska månader som varit graviditet. Det har varit foglossning, aptitlöshet, mycket kräkningar, mycket förstorad njure.

Och den njuren var så stor, att de var tvungna att sätta in en kateter DIREKT i njuren genom ryggen!


Fan vad ont!


Men dom var tvungna att ta bort den efter några dagar, för min dotter hade fått ont av den med. *suck*


Den lilla verkar växa så det knakar och livsvilja finns allt i henne! Hon tillhör ju denna släkten!   


Jag har inte fått se henne än. Inte ens på foto. Jag bor ju 40 mil därifrån. Men jag har förstått att jag står sist på listan.    Det är bara att gilla läget.


Varför, undrar ni kanske. Jaaa, det är och förblir en familjehemlighet, det.


Min son är stolt som en tupp för att han blivit Morbror, kan ni tro! Och han kommer att bli en mycket bra sådan till Linnea-knodden.


Jag pratade med min dotter häromdagen. Jag är EMOT att köpa rosa kläder. Det får hon säkert så mycket av annars. Nä, jag ska leta efter häftiga färger och häftiga plagg. Det blir efter min plånbok, men det kan ju vara bra plagg ändå!

Och så ska jag köpa ett par ytte-pytte-små inneskor till henne! Hmm...ja, det lär väl mest likna sockiplast fast i bättre utförande.

Linnea har ju faktiskt inte lärt sig att gå än!

Jag tror att hon kommer att vara mycket tidig i sin utveckling.....OCH rätt envis! Familjedrag från vår danska sida.

Och den är vi stolta över!

Hon har mycket hår, hörde jag. Bra med en värmande kalufs just nu. Det är ju kallt som fan!


Linnea får inte komma hem förrän tidigast den dagen hon skulle varit född egentligen. Bra att dom håller koll.


Och min dotter är så stolt, så stolt, så! Det gillar jag!


Så jag önskar min dotter och dotterdotter lycka till, stort grattis, kramar och envishet! Hehehe.


Undrar vem av dom som "vinner" i framtiden? För min dotters envishet går inte heller av för hackor, inte.


Ja, som sagt, ingen bild kan jag visa...ni får inbilla er en bebis på ca 1600 gram och ca 45 cm lång.


jäkla skönt att allt gick bra! Jag har varit orolig för på min dotters vägnar, vad gäller hennes hälsa.


Den är MYCKET bättre nu, kan jag meddela!


Puss på er, dotter och dotterdotter!   


Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva - 1 mars 2011 08:32

Nu har jag varit sjuk så länge, att jag inte minns hur det är att "bara" ha artrit. De senaste 2 veckorna har varit hemska! Men jag var hos min reumatolog förra måndagen. Akut, för jag hade en så himmelens smärta! Då gav han mig ytt...

Av Ylva - 22 februari 2011 15:22

Nu har den jävla artriten förbaske mig tagit sin boning i min kropp ordentligt! Det är så pass illa, att min kära Reumatolog också går bet. Och när HAN gör det, är det illa! Artriten har satt sig i båda armarna och vidare ner i händer...

Av Ylva - 16 januari 2011 21:07

Tidigare har jag berättat om en ragdoll-kattunge, som jag tänkte döpa till Bamse. Bamse för att det är en hane och blir stor när han är kastrerad. Men jag har ombestämt mig om namnet. Jag kände att det inte var rätt namn på en katt. Det hö...

Av Ylva - 15 januari 2011 19:47

Nu finns det inga fler ursäkter för att inte ta en promenad! Vi köpte ett promenadband förrförra veckan. Och jag har promenerat varje dag utom igår, för då hade jag ont i ryggen och låg hela dagen. De första gångerna körde jag på halva f...

Av Ylva - 8 januari 2011 19:38

Jag skulle vara på röntgen kl 10.15 först. Så jag hade några timmar framför mig, eftersom jag stigit upp samtidigt som min sambo, kl 6. Och så fick inte äta något. Jag var SÅ sugen på banan! I kaffet fick jag inte heller ha min mjölk. *suck...

Ovido - Quiz & Flashcards