Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Den tog två timmar av mitt liv!

Av Ylva - 16 december 2010 18:42



Idag - eller rättare sagt - i morse och förmiddag, har det minsann snöat för två veckor framöver!


Dagen började med kaffe med sambon innan han stack till jobbet.

Sen mer kaffe.

Fortsatte att sy innersömmarna på mina leggings. Högen gjorde jag färdig! *stolt*


Sen på med snökläderna.

Skottade bort snön runt husgrunderna och min bil. Puuh, DET var jobbigt!

Ut i boa och drog ut snöslungan.

Tankade den, så jag skulle slippa soppatorsk mitt i allt.

På tredje rycket, startade den fint.


Jag fick köra på låg växel för att snöslungan skulle hinna med att mata in all jävla snö!

Fram och tillbaka - fram och tillbaka...osv.


Snöslungan tog två timmar av mitt liv!


Lite slak i kroppen var jag allt.


Men jag hade bestämt mig för att jag skulle cykla lite också.


Så det var bara att hiva in två knäckemackor och en kopp kaffe i nyllet och ner till motionscykeln. På den blev det 60 minuter och 19,2 km i sträcka.

Svettigt!!


In i duschen. Det var skönt!


Sen ta tag i tvätten. Ut med det från tumlaren och in med nytt i tvättmaskinen. Stress, stress!!


Skynda att klä på sig, för snart skulle sambon komma hem. Och jag ville ha mer gjort innan han kom.


In med kläder i garderoberna.


Renbäddade sängen. har nog aldrig gjort det fort!


Ner och satte på nytt kaffe.


Så var sambon hemma! Jag längtar som en barnrumpa efter honom varje dag! Det kallas väl kärlek, det, eller?


När vi åt middag, ringde min dotter. Hon har ont i magen, så hon skulle in på sjukhuset. Hon är ju gravid i 6:e månaden. Jag har döpt babyn till Karl-Olga, för vi vet inte vad det är. HOPPAS att det inte är något fel!

Som hon själv sa, det kanske bara är gaser som hon inte får ut.

Hon lär höra av sig om huruvida det är.

JAG är nervös!


Ikväll ska jag lägga mig tidigt. För jag känner mig sliten och öm i kroppen, men ganska nöjd! Läsa lite och sen köra ner näsan i kudden!


I morgon är en annan dag!


Tjingeling!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva - 1 mars 2011 08:32

Nu har jag varit sjuk så länge, att jag inte minns hur det är att "bara" ha artrit. De senaste 2 veckorna har varit hemska! Men jag var hos min reumatolog förra måndagen. Akut, för jag hade en så himmelens smärta! Då gav han mig ytt...

Av Ylva - 22 februari 2011 15:22

Nu har den jävla artriten förbaske mig tagit sin boning i min kropp ordentligt! Det är så pass illa, att min kära Reumatolog också går bet. Och när HAN gör det, är det illa! Artriten har satt sig i båda armarna och vidare ner i händer...

Av Ylva - 15 februari 2011 04:44

    Den 5/2 2011 föddes lilla Linnea med ett akut kejsarsnitt. SKÅL!   Och grattis till Mor och dotter!   Det som inte var bra, är att hon då föddes två månader för tidigt. Hon ligger i kuvös men slipper slangar nu och kan vara ute lite mer. ...

Av Ylva - 16 januari 2011 21:07

Tidigare har jag berättat om en ragdoll-kattunge, som jag tänkte döpa till Bamse. Bamse för att det är en hane och blir stor när han är kastrerad. Men jag har ombestämt mig om namnet. Jag kände att det inte var rätt namn på en katt. Det hö...

Av Ylva - 15 januari 2011 19:47

Nu finns det inga fler ursäkter för att inte ta en promenad! Vi köpte ett promenadband förrförra veckan. Och jag har promenerat varje dag utom igår, för då hade jag ont i ryggen och låg hela dagen. De första gångerna körde jag på halva f...

Ovido - Quiz & Flashcards