Direktlänk till inlägg 15 december 2010

Tvingad till motion!

Av Ylva - 15 december 2010 19:12


Ja, idag blev det ofrivillig motion.


Det var ingen idé att värma upp bilen för att köra ner till byn för att köpa mjölk. Det skulle bara slita mer på den.


Så jag klev i mitt fleeceunderställ, i thermobyxorna och på med varsel-fleecejackan och mina mjuka, sköna och varma öronmuffar!


Tog min ryggsäck och stavar och knallade iväg.


Jag tog faktiskt en omväg för motionens skull.


Det blev 3 paket mjölk á 1,5 liter var. Tungt! Tur att jag hade stavarna att luta mig på, framåt!

Annars hade jag legat på parkeringen som en sköldpadda på rygg och sparkat.


Rundan blev på 4,7 km och tiden blev 1 timma och 16 minuter.


Fått en blåsa på höger lilletå. Får lappa om den ikväll.


Hade tänkt fortsätta sy idag, men jag har inte orkat att ta tag i det.


Har egentligen bara "varit" idag. Väntat på att sambon skulle komma hem. Det är drygt.


Vi letar ju efter en speciell kattsort. Ragdoll, heter den. Har nu fått tag i en uppfödare i Sandviken. Dom ska troligen få tillökning i januari. Då har vi första tjing på att välja kattunge.


Det ser jag fram emot!


Men redan nu till helgen, så kanske vi ska dit för att titta på Ragdollsen. Vi har aldrig sett någon i verkligheten. Men vi har läst på om deras beteende och lynne. Och det passar oss perfekt!


Buseman sitter på sin dunkudde i husses knä, här bredvid och äter sallad. Det låter gott när det knastrar.


Allt för idag!


Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva - 1 mars 2011 08:32

Nu har jag varit sjuk så länge, att jag inte minns hur det är att "bara" ha artrit. De senaste 2 veckorna har varit hemska! Men jag var hos min reumatolog förra måndagen. Akut, för jag hade en så himmelens smärta! Då gav han mig ytt...

Av Ylva - 22 februari 2011 15:22

Nu har den jävla artriten förbaske mig tagit sin boning i min kropp ordentligt! Det är så pass illa, att min kära Reumatolog också går bet. Och när HAN gör det, är det illa! Artriten har satt sig i båda armarna och vidare ner i händer...

Av Ylva - 15 februari 2011 04:44

    Den 5/2 2011 föddes lilla Linnea med ett akut kejsarsnitt. SKÅL!   Och grattis till Mor och dotter!   Det som inte var bra, är att hon då föddes två månader för tidigt. Hon ligger i kuvös men slipper slangar nu och kan vara ute lite mer. ...

Av Ylva - 16 januari 2011 21:07

Tidigare har jag berättat om en ragdoll-kattunge, som jag tänkte döpa till Bamse. Bamse för att det är en hane och blir stor när han är kastrerad. Men jag har ombestämt mig om namnet. Jag kände att det inte var rätt namn på en katt. Det hö...

Av Ylva - 15 januari 2011 19:47

Nu finns det inga fler ursäkter för att inte ta en promenad! Vi köpte ett promenadband förrförra veckan. Och jag har promenerat varje dag utom igår, för då hade jag ont i ryggen och låg hela dagen. De första gångerna körde jag på halva f...

Ovido - Quiz & Flashcards