Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Ylva - 12 januari 2010 04:14

 

 Jag är en spåkärring!

Det låter inte bra, det där. Så jag kallar mig för Tarottolkare.

Jag spår den som vill bli spådd. Och det är många!


Det är inget som man LÄR sig, utan man har det i kroppen - själen.

Man kan inte läsa sig till det i handböcker. Inte med Tarot i alla fall.


Jag har hållit på sen början av 90-talet. Men då hade jag en kortlek som jag inte kom överens med. Nu har jag en som jag bara ÄLSKAR! Ja, jag har två, till och med!


Om man ska tolka Tarotkort, måste man vara andlig av sig. Kunna ta emot intryck från korten och "se" vad de vill meddela.


Första gången var jag verkligen nervös! Men jag la för en ansedd, manlig Tarottolkare. Och han jämförde mig med en annan framstående tolkare. Han sa att jag t o m var BÄTTRE än henne! Kan säga att det är min namne. Mer törs jag inte säga.

Stolt? Jaaa, det är jag! För jag KAN det där!


Jag kan höra det övernaturliga också. De kommer ibland till mig. Oftast är det dofter som jag kan förknippa med olika själar som gått bort.

Mina djur t ex. De hade en egen doft i livet.


Sen kan jag känna äckliga dofter också. En gång var det tåbira som inte var av denna världen! Fy sjutton vad det osade!

Ibland känner jag lukten av vitkålsfis. Då är det min hädangångne Svante-Vante.

Ett marsvin som var otroligt snällt. Men som vi fick ta bort, pga att han fick cancer och led. Jag sörjer honom än!


Spöken har vi i huset! Det är det gamla paret som byggde det, som kommer ibland. Vi har hört dom prata. Och när vi hade lagt om taket, hörde jag varje kväll/natt, hur någon gick på taket och sen trillade ner. Men jag hörde aldrig någon duns. Det kändes obehagligt.

Men sen vi fick en massa snö på taket, hörs det inte mer.


Mina djur och min Mormor kommer på besök ibland. Djuren pratar med våra marsvin. Har två stycken. Buseman och Trasan. Det är kul när man ser att de har besök, för dom står och glor rakt ut i luften bara!


Jag kan känna när min Mormor är här. Någon gång har jag hört henne säga mitt namn eller säga att jag inte ska vara orolig.


Jag kan läsa av foto också. Men det är bara på personligheten och om man bör ha den personen i sin närhet. Dvs om personen är destruktiv, manipulativ, energitjuv eller något annat.


Att jag skriver så här tidigt, är för att jag inte kan sova. har lite problem med det om natten. Jag tycker inte om tystnaden. Sover bättre om dagen.

Så jag är väl betald sjukpensionär om natten och obetald om dagen. OM jag sover då, förstås.   


     


Detta är lilla Trasan. Min gullegris!


     


Det här är Buseman. Husses lille gris.     


Det var allt för denna gången!


Må väl därute!


Tjingeling!




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards