Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Förbannade vikt!

Av Ylva - 25 januari 2010 15:16

 

Det här med vikten. Fy faen, vad man får kämpa för ETT gram neråt!    

Men det är min själ inte så svårt att gå UPP ett gram!

 

Jag kastar snart ut min våg genom fönstret, UTAN att öppna det!    

 

Jag har kämpat med vikten - ca 20 kg övervikt - i lite mer än 3 år. Motion har varit en viktig del hela tiden.

Det har då varit promenader och motionscykling.

 

Jag har gått som en galning, fram och tillbaka på vår väg. Ibland 4 km, ibland 2 km. Men då har det ofta varit powerwalk. Snart finns det ett Ylva-spår, minsann!   

 

Sen har jag cyklat, så jag nästan svimmat! Inte en HALV timma...nej, nej, utan MINST 1 ½ timma åt gången. Och sen har jag nästan krupit in i duschen med träningskläder på, för att få det kallt.   

 

Men nu jävlar, vet Ni! Så har jag faktiskt gått NER dryga 4 kg sen den 3:e januari. Bra va´?   

 

Dricker Naturdiet. Visst har jag varit i kylen på natten och ätit ibland.   

 

Men det är stopp med det nu!

 

Jag har nämligen köpt en talande Cola-burk! Jaa, det är sant!

 

Min sambo spelade in ett meddelande på den och satte in i kylen för två dagar sen.

 

Vi har den inte aktiverad på dagen, då jag är ensam hemma. För på dagarna klarar jag mig.

 

Ofta har jag varit sovande eller halvsovande, när jag gått till kylen.

 

men nu har jag registrerat att min sambo kan HÖRA om jag öppnar kylen på natten!

 

För Cola-burken är minsann inte tyst!     

Den börjar hålla låda, så fort jag öppnar dörren. Och den håller på att tjata samma meddelande, så länge den får ljus på sig.

 

I kväll ska jag lägga in min sambos kakor i kylen. För dom har jag varit på i natt.

 

Kommer våg-jäveln bara ner UNDER 80-strecket, så kommer jag att känna att jag är på väg neråt.   

 

Fler än jag som känner sig frustrerad över vikten? Skriv gärna och berätta, vetja!

 

Må väl därute!

 

Tjingeling!

 
 
Emma

Emma

25 januari 2010 15:46

Smart idé med colaburken! :) Försöker väl inte direkt gå ner i vikt, men försöker bli sundare och går man ner i vikt av det är det väl bara ett pluss. Hoppas det löser sig för dig! ^^

http://emgrad.bloggplatsen.se

 
Ylva

Ylva

25 januari 2010 15:49

Tack Emma!
Det är inte fel att bli sundare heller. Det ska jag med bli när jag kommit ner mina 20 kg! *suck*
Lycka till själv!
Tjingeling!

http://kverulant-ylva.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

densvartarosen

26 januari 2010 23:19

Jag ska "bara" ner 6 kg ca, men nog e det svårt ändå:(, ska minsann prova äppelcidervinäger nu för syrran har blivit smal sen hon börja med dom, o hon har vart mullig lääänge.
Hoppas du lyckas nå ditt mål, alltid roligt när folk lyckas gå ner o man blir själv inspirerad.
Ha det fint

 
Anna

Anna

28 januari 2010 18:15

Hej!! Halkade in på din blogg av en slump, Det var nog meningen att jag skulle läsa din blogg för den är intressant:)
Jag är intresserad av det andliga och att du kan tolka taort kort är jätte intressant.. Jag besöker ett medium då och då som jag har förtoende för, och det har hjälp mig i livet massor.. Det där med vikten förstår jag att det är jobbigt.. Har genomgått en Gastric bypass och är påväg neråt i vikt.. Har kämpat hela mitt liv:)
Denna blogg kommer jag att följa:)
Anna

http://annaslivsomstallning.blogspot.com

 
Herbafitness

Herbafitness

4 februari 2010 20:51

Har du provat Herbalife, det är riktigt effektivt. Jag har nyss startat upp en blogg där jag ska skriva om mina kunskaper om Hälsa & Fitness, du är välkommen att kolla in.

http://herbafitness.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva - 1 mars 2011 08:32

Nu har jag varit sjuk så länge, att jag inte minns hur det är att "bara" ha artrit. De senaste 2 veckorna har varit hemska! Men jag var hos min reumatolog förra måndagen. Akut, för jag hade en så himmelens smärta! Då gav han mig ytt...

Av Ylva - 22 februari 2011 15:22

Nu har den jävla artriten förbaske mig tagit sin boning i min kropp ordentligt! Det är så pass illa, att min kära Reumatolog också går bet. Och när HAN gör det, är det illa! Artriten har satt sig i båda armarna och vidare ner i händer...

Av Ylva - 15 februari 2011 04:44

    Den 5/2 2011 föddes lilla Linnea med ett akut kejsarsnitt. SKÅL!   Och grattis till Mor och dotter!   Det som inte var bra, är att hon då föddes två månader för tidigt. Hon ligger i kuvös men slipper slangar nu och kan vara ute lite mer. ...

Av Ylva - 16 januari 2011 21:07

Tidigare har jag berättat om en ragdoll-kattunge, som jag tänkte döpa till Bamse. Bamse för att det är en hane och blir stor när han är kastrerad. Men jag har ombestämt mig om namnet. Jag kände att det inte var rätt namn på en katt. Det hö...

Av Ylva - 15 januari 2011 19:47

Nu finns det inga fler ursäkter för att inte ta en promenad! Vi köpte ett promenadband förrförra veckan. Och jag har promenerat varje dag utom igår, för då hade jag ont i ryggen och låg hela dagen. De första gångerna körde jag på halva f...

Ovido - Quiz & Flashcards