Direktlänk till inlägg 25 januari 2010

Psoriasisartrit, Hallux Valgus och motion

Av Ylva - 25 januari 2010 06:56

 

Fy fanken vad jag har haft ont av artriten, nu när det varit så kallt!

Mina händer är speciellt utsatta.

 

Så jag har sovit i ett underställ av fleece, fluffiga sockar och fluffiga vantar. Fattades bara halsduk och mössa! Jo, jag hade även ett duntäcke och en tjock fleecefilt på mig.

Ändå frös jag!

Det var besvärligt att läsa, för det var svårt att vända blad med vantar på.

Men det gick.

 

Det konstiga var, att det var under den perioden som jag kunde motionera mycket, som jag frös så.

 

Sen fick jag blåsor på tre tår, på vänster fot. Har Hallux Valgus på båda fötterna. Dvs att mina tår ligger över varandra och att jag går på utsidan av fötterna.

 

Så jag fick sluta att motionera. La om mina tår, så dom ser mumifierade ut nu.

 

Nu, när jag INTE motionerar, så fryser jag inte! Jag sover i vanlig pyjamas och ett täcke. Skumt!

 

Det kanske inte är så nyttigt att motionera ändå? *ler*

 

Jag ska snart börja igen. Kanske idag. Men det blir bara några gånger per vecka och kanske 4 km istället för 9 km.

 

När det kommer till motion, gäller det allt eller inget. Jag har ingen gråzon där. Jag går alltid med stavar, annars ligger jag i diket och sprattlar! Har ju SÅ kasst balanssinne.

 

Men vad kul det hade sett ut!

 

En vit elefant, sprattlandes i diket! Hahaha....

 

Må väl därute!

 

Tjingeling!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva - 1 mars 2011 08:32

Nu har jag varit sjuk så länge, att jag inte minns hur det är att "bara" ha artrit. De senaste 2 veckorna har varit hemska! Men jag var hos min reumatolog förra måndagen. Akut, för jag hade en så himmelens smärta! Då gav han mig ytt...

Av Ylva - 22 februari 2011 15:22

Nu har den jävla artriten förbaske mig tagit sin boning i min kropp ordentligt! Det är så pass illa, att min kära Reumatolog också går bet. Och när HAN gör det, är det illa! Artriten har satt sig i båda armarna och vidare ner i händer...

Av Ylva - 15 februari 2011 04:44

    Den 5/2 2011 föddes lilla Linnea med ett akut kejsarsnitt. SKÅL!   Och grattis till Mor och dotter!   Det som inte var bra, är att hon då föddes två månader för tidigt. Hon ligger i kuvös men slipper slangar nu och kan vara ute lite mer. ...

Av Ylva - 16 januari 2011 21:07

Tidigare har jag berättat om en ragdoll-kattunge, som jag tänkte döpa till Bamse. Bamse för att det är en hane och blir stor när han är kastrerad. Men jag har ombestämt mig om namnet. Jag kände att det inte var rätt namn på en katt. Det hö...

Av Ylva - 15 januari 2011 19:47

Nu finns det inga fler ursäkter för att inte ta en promenad! Vi köpte ett promenadband förrförra veckan. Och jag har promenerat varje dag utom igår, för då hade jag ont i ryggen och låg hela dagen. De första gångerna körde jag på halva f...

Ovido - Quiz & Flashcards