Direktlänk till inlägg 11 januari 2010

Kverulant-Ylva börjar blogga

Av Ylva - 11 januari 2010 18:05

I den här bloggen, kommer jag att både gnälla, skratta och yla.   

 

Idag, har varit en j*vla dag!

Har sovit som en gris i många timmar på förmiddagen.

Nattens sömn blev störd av att jag fick ryck av PLM (Periodic Limb Movements) och RLS (Restless Legs Syndrome).

 

PLM är när man, ofrivilligt, rycker i kroppen med jämna mellanrum. Det kan vara t ex att man lyfter vänster arm och vänster ben med mycket jämna mellanrum. Då blir sömnen störd, utan att man vet det.

 

RLS är ju Restless Legs. Men jag har det i hela kroppen.

 

För dessa två sjukdomar, får jag medicin. Men jag har inte tagit den de två senaste nätterna. För jag trodde att det skulle räcka med Citodon och Johannesört.

Men det gjorde det inte alls!

 

Johannesörten är bra i alla fall. Jag märkte skillnad. Men nu är dom slut. Och pensionen med.   

 

Ja, just det! Jag är sjukpensionerad, för att jag har psoriasisartrit. Det är som reumatism, fast det syns inte lika mycket. Man kan säga att det "har gått psoriasis i lederna". Det gör hemskt ont. Men jag försöker att inte visa det så mycket.

Men den som känner mig, kan se det på mina rörelser. Eller ICKE-rörelser. Man blir rädd för att röra sig på vissa sätt.

Ryggskott är ett vanligt fenomen att jag får. Och ungefär var tredje gång, får jag ta ambulans till sjukan. Där får jag morfin. Dagen efter får jag i regel åka hem. Och då är det sängläge som gäller. Ja, fy f*n för det!

 

Ja, tillbaka till denna dagen. Som sagt, jag har sovit mycket och bra. Telefonen ringde lite då och då, men jag var nog lite seg i kolan för att prata.

 

Jag går i sömnen när PLM:en och RLS:en sätter in för hårt. Och det gjorde den i dag.

Jag upptäckte att jag varit nere och ätit MACKOR!! Det är TOTALT förbjudet för mig just nu!

För jag håller på att banta med Naturdiet och buljong.

Har lyckats att gå ner 3,1 kg på 8 dagar!

MYCKET motion är inlagt där!

Men jag har en hejarklack som peppar mig. *vinkar*

 

Det är bara att hoppa upp på hästen och börja om där jag slutade. Och det har jag redan gjort.

 

Jag vill bli lika snygg och smal som min dotter. Ja, hennes ålder kan jag ju inte få. Och inte heller längden.

Men SNYGGHETEN och SMALHETEN kan jag få. Det tror jag på!

Min dotter skulle kunna bli modell om hon gått in för det.

Tjäna mycket pengar och försörja sin "gamla" Mor. *fniss*

 

Nä, inte ska hon behöva det, inte! jag har ju min OTROLIGT höga pension att leva på. (J*vla regering!)

Pensionen är för f*n lägre än Glocalnet!

 

Ingen motion har det blivit idag. Jag sov bort det. Så jag klädde mig i svart, så jag skulle se smalare ut!    Det känns bra!

 

Må väl därute!

 

Tjingeling!

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva - 1 mars 2011 08:32

Nu har jag varit sjuk så länge, att jag inte minns hur det är att "bara" ha artrit. De senaste 2 veckorna har varit hemska! Men jag var hos min reumatolog förra måndagen. Akut, för jag hade en så himmelens smärta! Då gav han mig ytt...

Av Ylva - 22 februari 2011 15:22

Nu har den jävla artriten förbaske mig tagit sin boning i min kropp ordentligt! Det är så pass illa, att min kära Reumatolog också går bet. Och när HAN gör det, är det illa! Artriten har satt sig i båda armarna och vidare ner i händer...

Av Ylva - 15 februari 2011 04:44

    Den 5/2 2011 föddes lilla Linnea med ett akut kejsarsnitt. SKÅL!   Och grattis till Mor och dotter!   Det som inte var bra, är att hon då föddes två månader för tidigt. Hon ligger i kuvös men slipper slangar nu och kan vara ute lite mer. ...

Av Ylva - 16 januari 2011 21:07

Tidigare har jag berättat om en ragdoll-kattunge, som jag tänkte döpa till Bamse. Bamse för att det är en hane och blir stor när han är kastrerad. Men jag har ombestämt mig om namnet. Jag kände att det inte var rätt namn på en katt. Det hö...

Av Ylva - 15 januari 2011 19:47

Nu finns det inga fler ursäkter för att inte ta en promenad! Vi köpte ett promenadband förrförra veckan. Och jag har promenerat varje dag utom igår, för då hade jag ont i ryggen och låg hela dagen. De första gångerna körde jag på halva f...

Ovido - Quiz & Flashcards