Direktlänk till inlägg 4 december 2010

Häxan inom mig

Av Ylva - 4 december 2010 15:41

Ja, man kan kalla mig häxa, tarottolkare, siare eller något annat.

 

Idag har jag "blodat" en önskegalder. Den ser ut så här:

 

   

 

Fast man ska rista den i trä med sitt eget blod i.

 

Jag gjorde så. Men vet inte än om den fungerar. Vet inte heller om det måste vara ett speciellt träslag.

När man ristar, uttalar man en trollformel som man själv hittat på och tycker passa. Likaså när man ska "bloda" den.

 

Jag är både vit och svart häxa.

 

Jag kan båda delar - i viss mån.

 

Den svarta använder jag inte så mycket.

 

Men till våren, när jorden är mjuk och det är fullmåne, är det dags att utöva lite svart magi.

 

Jag tänker INTE berätta hur man gör det!

 

Jaja - från det ena till det andra;

 

Min man har inte haft bromsljus på sin bil på fyra dagar.

Nu är han i väg och fixar det. Han fick låna ett varmgarage istället för att stå här ute på gården och bli blå som en smurf för att det är kallt!

 

Jag har och håller på att tvätta.

 

Pratat med Buseman och gett honom ny broccoli.

 

Det här är Buseman:

 

   

 

En söt liten pojke!

 

Älskar att mysa och att äta sallad. Och sen vila på sin dunkudde och gärna i mysmössan!

 

Vi har inte mycket snö, men vi har mycket kallt! Dryga -15 grader för tillfället.

 

Funderar på att åka iväg och åka skidor i nästa vecka. Observera; FUNDERAR!

 

Ikväll blir det nog filmtajm tillsammans med min man och en skål pop corn.

 

Det var allt för idag!

 

Tjingeling!  

 
 
Ingen bild

"Ingrid"

13 december 2010 18:52

Hej vännen!

Vad mycket intressant du har här i din blogg. = )
Kan bara ta av mig hatten och ställa mig givakt i ledet och instämma. En annan är ju också häxa så...

Fina bilder på era fina små marsvin har du också. Minnesvideon om Trasan är fantastiskt fin. Den andra videon likaså = )

Kram kram så länge från "Ingrid" - Spökkonsulent..hi-hi...

Vi höres.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ylva - 1 mars 2011 08:32

Nu har jag varit sjuk så länge, att jag inte minns hur det är att "bara" ha artrit. De senaste 2 veckorna har varit hemska! Men jag var hos min reumatolog förra måndagen. Akut, för jag hade en så himmelens smärta! Då gav han mig ytt...

Av Ylva - 22 februari 2011 15:22

Nu har den jävla artriten förbaske mig tagit sin boning i min kropp ordentligt! Det är så pass illa, att min kära Reumatolog också går bet. Och när HAN gör det, är det illa! Artriten har satt sig i båda armarna och vidare ner i händer...

Av Ylva - 15 februari 2011 04:44

    Den 5/2 2011 föddes lilla Linnea med ett akut kejsarsnitt. SKÅL!   Och grattis till Mor och dotter!   Det som inte var bra, är att hon då föddes två månader för tidigt. Hon ligger i kuvös men slipper slangar nu och kan vara ute lite mer. ...

Av Ylva - 16 januari 2011 21:07

Tidigare har jag berättat om en ragdoll-kattunge, som jag tänkte döpa till Bamse. Bamse för att det är en hane och blir stor när han är kastrerad. Men jag har ombestämt mig om namnet. Jag kände att det inte var rätt namn på en katt. Det hö...

Av Ylva - 15 januari 2011 19:47

Nu finns det inga fler ursäkter för att inte ta en promenad! Vi köpte ett promenadband förrförra veckan. Och jag har promenerat varje dag utom igår, för då hade jag ont i ryggen och låg hela dagen. De första gångerna körde jag på halva f...

Ovido - Quiz & Flashcards